Miejski Zakład komunikacji w Koninie chce zakupić dwa autobusy elektryczne. W kręgu zainteresowania przewoźnika są dwa krótkie pojazdy. Zakupy dotyczą także ładowarki. Przewoźnik ma już ofertę w przetargu.
Miejski Zakład Komunikacji w Koninie jest w trakcie przetargu na pozyskanie dwóch autobusów elektrycznych. Pierwszy z nich (Mini) ma mieć długość w przedziale od 5,5 do 7,5 metra. Kolejny (Midi)natomiast ma się mieścić w przedziale 7,5 do 8,8 metra. Autobusy mają być fabrycznie nowe i wyprodukowane nie wcześniej jak 6 miesięcy od momentu dostarczenia, z przebiegiem nie większym niż 500 km. Trzecią częścią zamówienia jest zakup wolnostojącej, dwuzakresowej ładowarki 180 kW (2x90 kW). W zakresie zamówienia jest również przeszkolenie załogi.
Na zakupy przewoźnik przygotował 4,93 mln zł brutto. Do przetargu wystartowała tylko jedna firma - Kinetik z Warszawy, która wyceniła kontrakt na 5,37 mln zł brutto. Przypomnijmy, że w przetargu oceniane będzie przede wszystkim kryterium ceny (60 proc.), ale także okresu gwarancji na cały autobus (20 proc.) oraz gwarancji na magazyn energii (20 proc.). Termin realizacji zamówienia określono na 6 miesięcy.
Autobusy Midi, czyli te dłuższe, mają pomieścić minimum 50 pasażerów, z czego 20 na miejscach siedzących. Cztery fotele mają być dostępne z poziomu niskiej podłogi. Autobusy Mini mają pomieścić natomiast minimum 20 pasażerów, z czego 10 na miejscach siedzących. Tylko trzy fotele mają być dostępne z poziomu niskiej podłogi. Przy każdym rzędzie siedzeń mają być zamontowane ładowarki usb. Wejście do autobusów Midi mają zapewnić dwie pary drzwi w układzie 2+2 lub 1+2. Do krótszych autobusów wejście zapewnią jedne dwuskrzydłowe drzwi lub drzwi w układzie 1+2. Pojazdy mają być niskopodłogowe lub niskowejściowe.
Zamawiający wymaga umiejscowienia silnika centralnego lub silników w osi napędowej. Dla pojazdów Midi moc urządzenia określono na 120 kW,zaś dla pojazdów Mini na 90 kW. Autobusy mają zostać wyposażone w układ sterujący umożliwiający ograniczenie prędkości maksymalnej do 70 km/h. Układ napędowy ma zostać wyposażony w system odzyskiwania energii w trakcie hamowania. Pojemność baterii zainstalowanych ma pozwolić na przebieg w przypadku autobusów Midi co najmniej 200 km, zaś w przypadku pojazdów Mini na zasięg co najmniej 160 km.
Standardowo w autobusach przewidziano system ogrzewania,klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy. Nie zabraknie systemu informacji pasażerskiej i biletomatu. Dodatkowo w autobusach zamontowany ma być system zliczania pasażerów i monitoring.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.